12 januari 2011

Omkeerbaar jasje

Een paar maanden geleden heb ik een naaimachine gekocht. Altijd handig om in huis te hebben (als er eens iets versteld of hersteld moet worden).

Na een tijdje begon het toch te kriebelen om iets meer te maken. Na een paar sjaaltjes en een roggekussentje gemaakt te hebben (relatief eenvoudig) besloot ik om me in te schrijven voor een workshop bij "Gemaakt" (zelf je hippe & originele kinderkledij maken zonder naai-ervaring)
Vorig weekend was het dan zover, met een klein hartje zijn we begonnen aan een omkeerbaar jasje (zsazasgilet). Eerst het patroontje wat aanpassen, een stofje kiezen (hemel zoveel mooie stofjes, heb gekozen voor een stofje met uiltjes van Vermiljoen) en dan aan de slag. 'k heb toch af en toe ferm gezweet (vooral op het laatst bij de armsgaten) maar met de deskundige uitleg van Miek heb ik deze uitdaging tot een goed einde gebracht. Het was een leuke en heel leerrijke avond. Ik kan bijna niet wachten tot de volgende workshop (misschien een rok voor mijzelf ?)




Geen opmerkingen:

Een reactie posten