23 januari 2011

Zomerrokje

In december kocht ik op 'De vitrine' in Brugge een leuk stofje  met de bedoeling een rokje te maken voor Arwen. Vandaag was een druilerige zondag, ideaal dus om aan de slag te gaan. Wegens weinig naaiervaring heb ik gekozen voor het patroonloze plooirokje van Madame Zsazsa. Ik heb enorm gesukkeld met het stikken van de rits maar ben er uiteindelijk toch in geslaagd (volgende keer toch maar het ritsvoetje gebruiken). De plooitjes maken viel goed mee en tegen alle verwachting in is het stikken van het biaislint fantastisch gelukt (dankzij de goede tip van Madame Zsa).
Ziehier het resultaat ...




En Arwen ... die is zo blij met haar rokje

2 opmerkingen:

  1. Oh, ik kom hier gewoon doorgeklikt en lees dat je dit stofje op de Vitrine hebt gekocht. Dan stond ik in het kraam van Vermiljoen, dus we hebben elkaar gezien :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om te horen. We hebben elkaar inderdaad waarschijnlijk gezien op de Vitrine. Heel leuke
    spulletjes hebben jullie trouwens. 22 mei staat
    al in mijn agenda genoteerd voor de volgende Vitrine. Zijn jullie er dan ook ? Dan kan ik
    opnieuw mijn voorraad stofjes aanvullen.

    BeantwoordenVerwijderen