2 april 2011

Cirkelrokje

In januari heb ik voor Arwen een zomerrokje gemaakt. Met de lente in het vooruitzicht
kreeg ik zin om nog een rokje te maken. Ik vond het oranje stofje van dit zomerrokje zo mooi en zo gemakkelijk om mee te werken dat ik dan maar een metertje van hetzelfde stofje gekocht heb in fuchsia. Een meter lijkt misschien veel maar gelukkig maar want ik heb een cirkelrokje gemaakt (volgens de beschrijving van Madame Zsazsa). Heel gemakkelijk om te maken maar je hebt er wel heel veel stof voor nodig. Ik heb eventjes mijn tanden bijna stukgebeten over de manier waarop je de tailleband moest vastmaken maar uiteindelijk is dit toch gelukt.
De onderkant wilde ik afboorden met fuchsia biaislint maar ik had hiervan maar 2 meter
gekocht en had toch wel bijna 3 meter nodig zeker, aargh. Ik heb dan maar vlug 4 meter wit biaislint gekocht bij koekepeertje zodat ik het rokje kon afwerken.
Ik vind persoonlijk dat het rokje heel goed gelukt is en ook Arwen is natuurlijk weer heel blij
(een nieuw rokje zonder naar de winkel te moeten vindt ze top want winkelen is saai ...)

1 opmerking: